JÓTÁLLÁSI-JEGY
Szolgáltató neve és címe: ........................................................................................................
Termék megnevezése: ..............................................................................................................
Termék típusa: ...........................................................................................................................
Termék gyártási száma (amennyiben van): ............................................................................
Gyártó neve és címe (amennyiben nem azonos a szolgáltatóval): ............................................................................
Vásárlás időpontja: .....................................................................................................................
A termék fogyasztó részére való átadásának vagy (amennyiben azt a fogyasztó, illetve annak megbízottja végzi) az üzembe helyezés* időpontja: .......................................................... ……………………………………………………………………….... (*a megfelelő aláhúzandó)
KIJAVÍTÁS ESETÉN TÖLTENDŐ KI!
A jótállási igény bejelentésének időpontja: .............................................................................
Kijavításra átvétel időpontja: ......................................................................................................
Hiba oka: .......................................................................................................................................
Kijavítás módja: ...........................................................................................................................
A termék fogyasztó részére való visszaadásának időpontja: ..................................................
KICSERÉLÉS ESETÉN TÖLTENDŐ KI!
Kicserélés történt, amelynek időpontja: ...................................................................................
TÁJÉKOZTATÓ A JÓTÁLLÁSI JOGOKRÓL:
Fogyasztó részére eladott, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) mellékletében felsorolt Árukra kötelező jótállás terjed ki. A jótállás időtartama:
- 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
- 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
- 250 000 forint eladási ár felett három év.
- A jótállási idő használt Árukra 12 hónap, az akkumulátor átalánydíjas élettartama 6 hónap.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.
Az Áru kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó az Árut a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállási határidő az Áru Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha azonban a Fogyasztó az Árut az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja az Áru átadásának napja.
A Fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. Mivel Szolgáltató a székhelyén nem működtet üzletet, illetve javítószolgálatot, a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak székhelyen való bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon értesíti a Fogyasztót.
Ha a jótállási időtartam alatt az Áru első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy az Áru nem javítható, a Fogyasztó – különösen az egyedi szerződésben foglalt, a Megrendelésben rögzített, vagy a minőségi kifogásról szóló jegyzőkönyvben felvett – eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles az Árut nyolc napon belül kicserélni. Ha az Áru cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Fogyasztó által bemutatott, az Áru ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha a jótállási időtartam alatt az Áru három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a Fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a Fogyasztó nem kívánja az Árut a Szolgáltató költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a Szolgáltató köteles az Árut nyolc napon belül kicserélni. Ha az Áru kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Fogyasztó által bemutatott, az Áru ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha az Áru kijavításra a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, a Fogyasztó – különösen az egyedi szerződésben foglalt, a Megrendelésben rögzített, vagy a minőségi kifogásról szóló jegyzőkönyvben felvett – eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles az Árut a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha az Áru cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Fogyasztó által bemutatott, az Áru ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható Árut az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a Szolgáltató, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
Ha a Fogyasztó az Áru meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, az Eladó nem hivatkozhat a Ptk. 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A Korm. rendelet szerinti jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a Szolgáltató további követelményt támaszthat a Fogyasztóval szemben, feltéve, hogy az Áru megfelelő üzembe helyezése más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a Fogyasztó számára, valamint Szolgáltató a Fogyasztót e követelményről előzetesen tájékoztatta.
Ügyfél tudomásul veszi, hogy Szolgáltató mentesül a szavatossági felelősség alól az olyan hiba esetén, amely hibát Ügyfél a szerződéskötéskor ismert vagy ismernie kellett, illetve amely hibára tekintettel a terméket Ügyfél csökkentett áron vásárolta. Szolgáltató szavatossági felelőssége ilyen esetben csak az Ügyfél által nem ismert egyéb hibáért áll fenn.
Szolgáltató az árunak a szavatossági vagy jótállási időn túl bekövetkezett meghibásodása esetén a hibát az Ügyfél megrendelése esetén az érvényes szerviz árlistája alapján javítja ki.
Ha a Fogyasztó szavatossági és jótállási igényének megítéléshez szakvélemény beszerzése szükséges, a szakvélemény beszerzésének költsége azt a felet terheli, amelyik a szakvélemény beszerzését kezdeményezi.
A Fogyasztó a Szolgáltató által részére eladott termék hibája esetén termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét az Ügyfél kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Fogyasztó a gyártóval szemben érvényesítheti.
Békéltető testület
A szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Fogyasztónak minősülő Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes, kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testületnél. Ha a Fogyasztó nem rendelkezik belföldi lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel, az eljárásra a Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület az illetékes. A Fogyasztónak ugyanakkor lehetősége van arra, hogy a fent megjelölt békéltető testület(ek) helyett más békéltető testületet jelöljön meg a békéltető testületi eljárásra. A békéltető testületre vonatkozó jogszabályi rendelkezések alkalmazásában fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásokban együttműködési kötelezettség terheli; a Szolgáltató a békéltető testületi eljárást alternatív (bírósági eljáráson kívüli) vitarendezési módként alkalmazza, veszi igénybe.
A békéltető testületek pontos elérhetősége a következő hivatkozásra kattintva érhető el:
Online vitarendezési platform
A nem kereskedelmi, üzleti vagy szakmai célból eljáró természetes személy Ügyfélnek (azaz: Fogyasztónak) lehetősége van arra, hogy a közte és a Szolgáltató közti, online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogvitájának rendezése céljából az online vitarendezési platformot igénybe vegye. Az online vitarendezési platform a következő hivatkozásra kattintva érhető el:
A webáruház Általános szerződési feltételei